“Ben jij er klaar voor om ons team te versterken?” Bekijk al onze openstaande vacatures.

Overstappen van boekhouder

“Het is 2020, overstappen van boekhouder is nog nooit zo makkelijk geweest. Weet je waarom?”

Een boekhouder kies je voor je leven, toch? Of niet? Nee natuurlijk niet! Je bent ondernemer, dus je wilt ondernemen! En ondernemen is groeien, efficiënt werken en vooral leuk aan het werk zijn. Als je ergens ontevreden over bent, waarom zou je er dan mee doorgaan? Omdat je geen tijd of zin hebt om over te stappen? Onzin toch? Overstappen van boekhouder is namelijk nog nooit zo makkelijk geweest. Wij kunnen dankzij nieuwe veilige import technieken jouw boekhouding zo overnemen!

Wil je weten of het de moeite waard is om over te stappen? Lees dan onderstaande stellingen door. Wanneer jouw boekhouder niet in dit profiel past, dan is het wellicht een idee om een afspraak in te plannen.

  • Jouw boekhouder is goed op de hoogte van jouw cijfers en bespreekt deze gedurende het jaar meerdere keren.
  • Hierbij neemt hij pro actief contact met jou op bij belangrijke wijzigingen. 
  • Branchespecifieke wet- en regelgeving wordt goed toegepast op jouw boekhouding.
  • Daarnaast worden juridische zaken besproken, waar je zelf niet aan hebt gedacht. Denk hierbij aan zaken zoals je testament. Als jij er niet meer bent, dan weet jouw boekhouder hoe alles rondom jouw onderneming geregeld is.
  • Ook wordt jouw administratie online verwerkt. Je kunt foto’s maken van bonnetjes in een app en facturen digitaal insturen.
  • Als het gaat om eventueel de loonadministratie, dan kunnen jouw werknemers hun loonstroken makkelijk inzien via een app.
  • Jouw boekhouder is iemand die niet alleen vanuit boekhouders perspectief werkt, maar ook met een ondernemershart met jou meedenkt. 
  • Jouw boekhouder is eerlijk en transparant als het gaat om de gemaakte kosten. Hij stelt jou van te voren op de hoogte als iets niet onder de vaste maandprijs valt.
  • Indien nodig, kun je jouw boekhouder altijd bereiken. Zowel via telefoon, whatsapp en e-mail.

 

Overstappen van Boekhouder

Hoe werkt het overstappen van boekhouder?

Het overstappen is nog nooit zo makkelijk geweest. Uiteraard zul je hier vast nog een paar vragen over hebben. Hieronder staan alvast de meest voorkomende vragen en antwoorden toegelicht. Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op.

Wat gaat er gebeuren?

Het is makkelijker dan dat je denkt. Wij nemen contact op met jouw huidige boekhouder of raadplegen jouw huidige boekhoudsysteem. Vervolgens gaan wij ervoor zorgen dat jouw boekhouding wordt overgezet. Indien je personeel hebt gaan wij op dezelfde wijze te werk voor het loonverwerkingsysteem.

Moeten we wachten tot einde boekjaar?

Nee, wij gaan gewoon verder waar je gebleven was en verzorgen vanaf het moment van overstappen jouw gehele administratie inclusief btw-aangifte en loonadminstratie.

Zijn mijn gegevens veilig?

Ja, uiteraard zorgen wij ervoor dat de volledige overdracht veilig gebeurt en de boekhouding in een veilige omgeving wordt bewaard.

Wat doe ik met de papieren facturen en bonnen?

Ook die mag je bij ons aanleveren. Samen zullen we kijken hoe we jouw administratie digitaal kunnen maken. Dit werkt voor jou tijdbesparend!

Wat gebeurt er met de oude gegevens bij de vorige boekhouder?

Jij kunt jouw dossier opvragen bij de vorige boekhouder en op verzoek zal hij de gegevens verwijderen.

Is het voor mij wel interessant om over te stappen?

Als je een ondernemer bent die efficiëntie en groei belangrijk vindt, dan is het zeker interessant om eens in gesprek te gaan.

Wat kost de overstapservice?

Niets, de overstapservice is gratis.

Wat moet ik zelf doen?

Eigenlijk niet veel. Je kunt wel gebruik maken van ons overstapformulier op deze pagina. Hier staat alles wat wij nodig hebben.

Kan ik jullie nog een andere vraag stellen over een eventuele overstap?

Ja, natuurlijk! Mocht je vraag er niet bij staan, dan kun je ons gewoon een bericht sturen via ons overstapformulier onderaan op deze pagina of direct via WhatsApp. 

Overstapformulier

Met onderstaand formulier kun je een aanvraag starten om over te stappen van boekhouder. Wij nemen uiteraard altijd eerst contact met jou op om het een en ander door te nemen. Je kunt dit formulier dus ook gebruiken om gewoon een vraag te stellen.

AVG en privacyverklaring

7 + 5 =

Wat nog meer?

Je kunt niet alleen je financiële administratie uitbesteden aan ons. Ook het uitbesteden van de volledige salarisadministratie kun je aan ons overlaten. Daarbij bieden wij ook belastingadvies en juridisch advies op maat aan. Heb je vragen over een van onze diensten of wil je gewoon in contact komen met ons om nader kennis te maken? Bel, WhatsApp of e-mail ons dan nu.